Newsletter jako źródło wiedzy na co dzień – jak się zapisać, wypisać

Newsletter to biuletyn rozsyłany za pomocą poczty elektronicznej. Wiadomości tego typu rozsyłane są w celu budowania relacji z potencjalnym klientem. Newslettery zwykle zawierają  informacje o ofercie produktów, promocjach, zniżkach, rabatach, powiadomieniach o nowościach i trendach często również rekomendacje i ankiety. Biuletyny instytucji edukacyjnych mogą zawierać, poza reklamą, także artykuły merytoryczne, polecane lektury.

Newsletter może mieć więc charakter sprzedażowy, informacyjny czy edukacyjny.

Coraz mniej oglądamy reklam a coraz częściej przeglądamy strony www i robimy zakupy w sieci. Zapis do newslettera firmy może dać nam na początek zniżkę na pierwsze zakupy. Zdarza się, że bonus ważny jest tylko przez określony czas w którym możemy go wykorzystać.

Czy warto zapisywać się do newsletterów?

Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna, gdyż zapisanie się do newslettera ma swoje plusy i minusy.

Plusem może być: finansowy bonus na starcie, zniżki dla subskrybentów np. w postaci kodów rabatowych, szybkie informacje o promocjach, zbieranie punktów za zakupy itp.

Minusem jest powierzenie danych osobowych (szczególnie kiedy podajemy: imię, nazwisko, numer telefonu), które mogą być różnie wykorzystane przez oferującego usługę. Do naszej skrzynki pocztowej może trafiać także coraz więcej spamu oraz możemy stać się bardziej podatni na reklamę i manipulacje.

Starajmy się także unikać newsletterów, które chcą uzyskać od nas zbyt dużo danych osobowych. Dobrym rozwiązaniem będzie również skorzystanie z adresu e-mailowego przeznaczonego tylko dla tej usługi – wtedy ewentualny spam nie będzie zaśmiecał naszej codziennej poczty.

Jak racjonalnie korzystać z newslettera?

Przede wszystkim pamiętajmy – z newslettera można się wypisać.

Po skorzystaniu z rabatu lub gdy newsletter okazuje się nieinteresujący lub nas nudzi, przychodzi zbyt często.

Najlepsze newslettery dostarczają nam oczekiwanych treści, są czytelne, docierają do nas na czas, a ich liczba jest zgodna z wcześniejszymi ustaleniami.

Jak zapisać się do newslettera?

Wygląda to różnie np. na stronie Fundacji AgeHub widoczne jest napis: Zapisz się do naszego newslettera! Niżej jest puste okienko do którego należy wpisać nasz adres e-mail, a pod spodem zaznaczyć „kwadracik” czyli wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych – które wyróżniają są niebieskim kolorem – jeżeli klikniemy w niebieski napis przeniesieni zostaniemy na  stronę, gdzie wyjaśniono po co potrzebna jest ta zgoda oraz  podana została informacja w jaki sposób możemy się wypisać. Jeżeli wpiszemy nasz e-mail oraz zaznaczymy zgodę na przetwarzanie danych osobowych oraz klikniemy Zapisz – właśnie zapisaliśmy się do newslettera Fundacji AgeHub.

Innym przykład: sklep MediaMarkt – po uruchomieniu strony przejdźmy się na sam dół, gdzie widzimy czarny prostokąt z napisem: Zapisz się do newslettera.

Jeżeli klikniemy w ten przycisk, zostaniemy przeniesieni do strony wyjaśniającej jakie korzyści daje nam ten newsletter oraz widoczne będzie puste okienko do którego należy wpisać nasz adres e-mail.

Poniżej  widzimy informację kto będzie administratorem naszych danych osobowych.

Po zaznaczeniu koniecznej zgody formalnej wybieramy czarny przycisk: Zapisz się. Obok tego przycisku widzimy również biały przycisk z napisem: Wypisz się.

Jeżeli klikniemy w przycisk: Zapisz się to  zapiszemy się do newslettera sklepu MediaMarkt.

Jeżeli będziemy chcieli się wypisać, wystarczy nasz adres e-mail wpisać do tego samego okienka jak przy zapisie i wybrać przycisk: Wypisz się, a następnie potwierdzić naszą decyzję klikając: Nie, chcę się wypisać.

Miłych zakupów!