Konto poczty elektronicznej – jedno czy kilka?
Posiadanie konta poczty eletronicznej jest dzisiaj czymś tak powszechnym i nieodzownym, jak posiadanie telefonu.
Korzystając z komputera i dostępu do Internetu mamy możliwość wysyłania i otrzymywania poczty elektronicznej, o której niekiedy mówimy e-mail (czytaj: imeil). Jej działanie polega na przesyłaniu wiadomości tekstowych oraz załączników do wybranej osoby.
Wysłana wiadomość już po chwili znajduje się w skrzynce odbiorczej tego, do kogo została zaadresowana, a e-maile mogą być odebrane w dowolnym momencie.
Zalety poczty elektronicznej
Poczta elektroniczna jest praktycznie darmowa, a korzystanie z niej jest wygodne i nie wymaga chodzenia na pocztę. Nie trzeba płacić za znaczki, no i e-mail dociera do adresata dużo szybciej niż tradycyjny list.
Korzystanie z poczty elektronicznej jest już zjawiskiem powszechnym i niekiedy trudno sobie wyobrazić załatwienie sprawy bez adresu e-mail.
Ile adresów e-mail można mieć?
Odpowiedź jest prosta: tyle ile potrzebujemy lub tyle ile zapamiętamy. Dlatego śmiało można stwierdzić, że większość użytkowników ma prawdopodobnie więcej niż jeden adres e-mail. Dlaczego? Ponieważ często rejestrujemy się w różnych serwisach, sklepach, newsletterach, forach internetowych itp. nie zawsze wiedząc co stanie się z naszym adresem i w jaki sposób może on zostać wykorzystany.
Zakładamy więc dodatkową skrzynkę pocztową i zapisujemy się za pomocą naszego „drugiego” adresu e-mail, który nie zawiera np. naszych danych osobowych takich jak imię i nazwisko.
A może oddzielna skrzynka pocztowy elektronicznej do obsługi bankowości internetowej, rządowych profili zaufanych, rejestracji w sklepach, serwisach?
Wszystko zależy od naszych potrzeb oraz rozwiązania problemu logowania się do kilku różnych skrzynek pocztowych.
Pomyślmy!
Może warto aby do nieznanych nam serwisów i usług rejestrować się za pomocą „zapasowego” adresu e-mail, a swoim prywatnym adresem posługiwać się wyłącznie wśród znajomych oraz podawać go jako oficjalny w zaufanych źródłach.